RFU.GR

Από τον Οκτώβρη του 2016, μετακομίσαμε και πλέον θα μας βρίσκετε στο RFU.GR

Δευτέρα 14 Ιουλίου 2014

Η θέση μας με αφορμή τα όσα έγιναν στη Νέα Φιλαδέλφεια: Ας πετάξουμε την μπάλα στη μούρη των... επισήμων

Η θέση μας με αφορμή τα όσα έγιναν στη Νέα Φιλαδέλφεια: Ας πετάξουμε την μπάλα στη μούρη των... επισήμων

Εδώ και εβδομάδες η Νέα Φιλαδέλφεια έχει γίνει το hot spot της εγχώριας πολιτικής και οπαδικής σκηνής. Η κόντρα μεταξύ κάποιων οπαδών της ΑΕΚ με κάποιες πολιτικές και κοινωνικές συλλογικότητες της περιοχής της Ν.Φ. ούτε από τον ουρανό έπεσε ούτε είναι κάτι που δεν περιμέναμε. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι εμείς, ως Radical Fans United, είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθούμε κατά πόδας την επικαιρότητα και να βγάζουμε άμεσα ανακοινώσεις καταγγελίας ή συμπαράστασης λες και είμαστε κάποιο πολιτικό γραφείο. Και εξηγούμαστε παρακάτω για όλα αυτά.


  1. Η συλλογικότητα των RFU λειτουργεί οριζόντια, αυτοοργανωμένα και αμεσοδημοκρατικά. Αυτό σημαίνει ότι όλες οι δράσεις, οι αποφάσεις και οι ανακοινώσεις μας λαμβάνονται, αποφασίζονται και υλοποιούνται μέσα από την εβδομαδιαία συνέλευσή μας. Αυτό το λέμε (και το ξαναλέμε) για να κάνουμε σαφές προς όλους όσοι περίμεναν βομβαρδισμό κειμένων από την πλευρά μας για τα γεγονότα της Ν.Φ. ότι επιθυμούμε να υπάρχει πλατύς διάλογος (για να χρησιμοποιήσουμε και ένα sic όρο του πρόσφατου πολιτικού βερμπαλισμού) στο εσωτερικό μας, να αφουγκραζόμαστε την άποψη του καθενός ξεχωριστά, να ερχόμαστε σε επαφή και να μαθαίνουμε τι έχει να πει το κάθε εμπλεκόμενο υποκείμενο (την παρούσα στιγμή η Original 21) και έπειτα να τοποθετούμαστε δημόσια για κάθε… φλέγον ζήτημα.
  2. Αρχικά, να πούμε ξεκάθαρα το αυτονόητο: ότι είναι απαράδεκτο να την πέφτει κάποιος σε ένα στέκι, μία κατάληψη, έναν αυτοδιαχειριζόμενο χώρο. Είναι τουλάχιστον μαλακία να την πέφτεις στον οποιονδήποτε διαφωνεί με την άποψή σου και να χρησιμοποιείς άκριτα βία όταν απέναντί σου είναι ένας μεσήλικας, μία γυναίκα, ένας πατέρας με το παιδί του και απλά έχει διαφορετική άποψη από τη δικιά σου. Και είναι δύο φορές μαλακία όταν αυτός ο κάποιος προέρχεται και από έναν οπαδικό χώρο που έχει σηκώσει επανειλημμένως πανί αλληλεγγύης στις καταλήψεις και έχει εκφράσει ποικιλλοτρόπως τη στήριξή του σε δομές αυτοοργάνωσης και αλληλεγγύης. Η Original, στην ανακοίνωσή της, παραδέχεται αυτό το φάουλ γράφοντας «Κάπου εκεί λοιπόν έρχεται και το δικό μας ΛΑΘΟΣ. Λάθος που δεν μπορέσαμε να συγκρατήσουμε τα νεύρα μας, που δεν μπορέσαμε να συγκρατήσουμε τον απλό κόσμο, που δεν μπορέσαμε να συγκρατήσουμε μέλη της ORIGINAL, που δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε την επίθεση σε έναν αυτοδιαχειριζόμενο κοινωνικό χώρο. Ένα λάθος που έκανε να γελάνε τα ζώα που πριν μια βδομάδα μας γέμιζαν χημικά στην Κυψέλη». Η δημόσια αυτοκριτική είναι το πιο σημαντικό και ντόμπρο πράγμα που μπορεί να κάνει ένας σύνδεσμος. Και όσοι ασχολούμαστε με τα οπαδικά, ξέρουμε πόσο δύσκολο είναι κάτι τέτοιο και τέτοιες προσπάθειες πρέπει να αντιμετωπίζονται θετικά. Το πολύ σημαντικότερο ζήτημα βέβαια είναι η αυτοκριτική να μη μείνει στα λόγια αλλά να γίνει πράξη.
  3. Θα προτρέπαμε τους ΑΕΚτσήδες που σπεύδουν να πάρουν θέση απέναντι στους κατοίκους που αγωνίζονται για την προάσπιση του άλσους, να προβληματιστούν για το ρόλο των φασιστικών μορφωμάτων που πήραν αμέσως το πλευρό των οπαδών. Τα ερπετοειδή συμμορίτικα μορφώματα στο πρόσφατο παρελθόν είχαν μόνο κακή σχέση με τους οπαδούς και την οργανωμένη έκφρασή τους. Ας θυμηθεί κάποιος τον πόλεμο μεταξύ Θύρας 4 και ΧΑ, τα αντιφασιστικά πανό σε όλα σχεδόν τα γήπεδα της χώρας μετά τηδολοφονία του Παύλου, την κόντρα της Original 21 Κορίνθου με την τοπική οργάνωση της ΧΑ, τις αντιφασιστικές πορείες των οπαδών του Παναιτωλικού, του Πανιωνίου και της Original 21 Περιστερίου. Ξαφνικά, αυτοί οι κουραδόμυαλοι, αμέσως με του που γίνεται το σκηνικό στη Στρούγκα, δημοσιεύουν αναρτήσεις. Η ΧΑ στην ιστοσελίδα της λέει «Οπαδοί της ΑΕΚ ξυλοφόρτωσαν αναρχικούς και συριζαίους που αντιδρούν στην κατασκευή γηπέδου στην Νέα Φιλαδέλφεια». Ας μας πουν οι αμοιβάδες του Ζαρούλια και πόσους φασίστες έχουν ξαπλώσει οι οπαδοί της ΑΕΚ. Έτσι, για να κάνουμε έναν πρόχειρο υπολογισμό... Να θυμήσουμε επίσης ότι η ΧΑ, στα πλαίσια του πολιτικού εισοδισμού και της πολιτικής σπέκουλας επί των οπαδών του ΠΑΟ, σπεύδει να κατεβάσει υποψήφιο περιφερειακό σύμβουλο παλαιότερο μέλος της Θύρας 13 με πρόσχημα το «Γήπεδο μόνο στη Λεωφόρο» -και τελικά να φάει τα μούτρα της.
  4. Η ανακοίνωση της Original 21 ξεκαθαρίζει πως «Σε αυτούς τους φασίστες δηλώνουμε απερίφραστα πως η ORIGINAL 21 δεν θα παίξει το πολιτικό παιχνίδι που επιδιώκουν. Η πόρτα της ΟRIGINAL ήταν , είναι και θα είναι πάντα κλειστή για εσάς και τις ναζιστικές ιδέες σας. Ιδέες που δεν αρμόζουν στις προσφυγικές ρίζες της ΑΕΚ». Δεν θα μπορούσε να τονιστεί πιο εύγλωττα και πιο μεστά ο αντιφασιστικός χαρακτήρας των οργανωμένων οπαδών της ΑΕΚ. Το έχουν αποδείξει πολλάκις με τις συλλογές ρούχων και τροφίμων για κοινωνικά παντοπωλεία, με τη συμμετοχή τους σε αντιφασιστικά συλλαλητήρια, με πανό στα γήπεδα. . Η ανακοίνωση της ΟR21 επικαλείται (και δικαίως) την ιστορία. Η ιστορία όμως εέχει πολλά επεισόδια και καλό είναι να μην ξεχνάει κανείς μία σειρά από σοβαρά γεγονότα που διδάσκουν ότι ο ο αντιφασισμός δεν είναι απλά μια ταμπέλα που την κρεμάς στον λαιμό σου όποτε σε βολεύει. Είναι στάση ζωής. Έτσι, το είχαμε πει και πέρσι με αφορμή το φεστιβάλ, ότι δεν διανοείται αντιφασίστας να την πέφτει σε αντιφασίστα επειδή υποστηρίζει άλλη ομάδα. Αυτό για εμάς είναι ξεκάθαρο και όποιος δεν το καταλαβαίνει ας προσπαθήσει να το ξεκαθαρίσει μέσα του. Η περσινή συμπεριφορά κάποιων οπαδών της ΑΕΚ στο φεστιβάλ μας στη ΝέαΙωνία έδειξε ότι ακόμα κάποιοι αδυνατούν να κατανοήσουν τα όρια μεταξύ «αντιφασισμού» και «οπαδισμού». Το είχαμε ξαναβιώσει άλλες δύο φορές σε φεστιβάλ μας από οπαδούς της ίδιας ομάδας, αλλά όχι τόσο έντονα και οργανωμένα όπως πέρσι. Το είδαμε να συμβαίνει και πρόπερσι σε αντιρατσιστικό συλλαλητήριο στην Ομόνοια που «κιτρινόμαυροι» οπαδοί έψαχναν οπαδούς άλλων χρωμάτων για «να γίνουν». Για να μην θυμήθουμε και τα ξύλα που έπαιζαν «πράσινοι» και «κόκκινοι» κατά τη διάρκεια των συγκεντρώσεων στην Πλατεία Συντάγματος το 2011 επειδή βρέθηκαν στον ίδιο χώρο. Αυτές οι συμπεριφορές είναι καταδικαστέες και μη ανεκτές. Όποιος σηκώνει χέρι σε αντιφασίστα, θα του κόβεται και ας είναι και ο διπλανός μας στην  κερκίδα. Κάποια πράγματα ξεπερνούν την έχθρα των χρωμάτων και δεν είμαστε διατεθειμένοι να τα χαρίσουμε σε κανέναν... τιμητή του αντιφασισμού που νομίζει πως μόνο αυτός έχει δίκιο. Όταν συμμετέχουμε σε μία πορεία ή σε ένα φεστιβάλ, προτάσσουμε και προασπιζόμαστε τον αντιφασιστικό μας χαρακτήρα και όχι την οπαδική μας ταυτότητα. 
  5. Επιπλέον, όταν καλείς σε συγκέντρωση, επειδή κάποιοι άλλοι μαζεύονται να μιλήσουν για ένα πρόβλημα της περιοχής τους και περιοχής σου, και δεν επιδιώκεις να πας και να ανιχνεύσεις τις προθέσεις των «αντιπάλων» σου, τότε είναι λογικό όλοι να στραφούν εναντίον σου και να σε χαρακτηρίσουν «τραμπούκο». Και πόσω μάλλον όταν υιοθετείς μία τέτοια αμυντική λογική ενώ παίζεις στην έδρα σου. Δεν θα ήταν καλύτερα να πάει η Original και να πει αυτά που λέει στην πρώτη της ανακοίνωση; Ότι δηλαδή «Τασσόμαστε ψυχή κ σώματι υπέρ της ανέγερσης του σπιτιού μας στο χώρο που ανήκει στην ΑΕΚΑΡΑ μας και μόνο και θα βοηθήσουμε με ΟΛΕΣ μας τις δυνάμεις για να γίνει μετά από 11 χρόνια προσφυγιάς το όνειρό μας πραγματικότητα (άρθρο 81). Σε αυτό είμαστε ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΟΙ… Όσον αφορά άλλες δραστηριότητες, βλέψεις, σχέδια, δουλειές διαφόρων μεγαλοεπιχειρηματιών ανά την επικράτεια (άρθρο 82), φυσικά και είμαστε κάθετα αντίθετοι, αρνητικοί και ενίοτε στο πλευρό όσων αντιστέκονται σε τέτοιες βλέψεις». Να επιδιώξει λοιπόν κοινό μέτωπο με τους συμπολίτες της μιας και οι δύο τάσσονται κατά του άρθρου 82. Δεν θα είχαν αποφευχθεί έτσι τα χειρότερα; Και αν στο κάτω κάτω οι ίδιοι οι κάτοικοι δεν σε ήθελαν τότε θα μπορούσες να επανεξετάσεις τη θέση σου. Είναι δηλαδή σαν να λέμε ότι αν εγκριθεί το γήπεδο του ΠΑΟ στη Λεωφόρο και πρέπει να γκρεμιστούν τα Προσφυγικά και να ξεσπιτωθούν δεκάδες άνθρωποι, δεν θα πρέπει η Θύρα 13 να πάει και να βρει μια κοινή λύση με αυτούς τους ανθρώπους, αλλά να πάει να τους βγάλει από τα σπίτια τους προκειμένου να μην χαθεί το γήπεδο. Δεν είμαστε με τα καλά μας...
  6. Αυτή λοιπόν την αντίφαση την ξέρουμε καλά. Ξέρουμε τα όριά της και συνδιαλλεγόμαστε μαζί της. Όσοι είναι έξω από το χορό δεν μπορούν να το καταλάβουν. Και φυσικά αναφερόμαστε σε δημοσιεύματα κάποιων πολιτικών και κοινωνικών φορέων της περιοχής. Ή για να το πούμε ορθότερα, δεν θέλουν να το καταλάβουν. Για αυτό προτιμούν να βγάζουν ανακοινώσεις, άρθρα και κείμενα που θα τσουβαλιάζουν τους οπαδούς και θα τους χαρακτηρίζουν συλλήβδην «ιδιωτικό στρατό», «υπαλλήλους», «τραμπούκους», «φασίστες» και ό,τι άλλο κατεβάσει εκείνη τη στιγμή ο νους τους. Θα πούμε απλά ότι τέτοιες λογικές τσουβαλιάσματος και απόδοσης συλλογικής ευθύνης δεν ταιριάζουν σε προοδευτικούς και ριζοσπαστικούς σχηματισμούς. Κάθε πολιτική και κοινωνική συλλογικότητα που θέλει να αλλάξει το συστημικό βόθρο που μας περιβάλλει, οφείλει να έχει τα μάτια και τα αυτιά της ανοιχτά, να συδιαλλέγεται με όλους όσους βλέπει πως έχουν αναφορές κοινές με τις δικές της και να αποφεύγει να κακοχαρακτηρίζει και να χρησιμοποιεί ισοπεδωτικές λογικές για όποιον δεν ταιριάζει στο προφίλ του «καλού επαναστάτη». Είναι τουλάχιστον ατυχές να εξομοιώνονται οι απαράδεκτες αντιδράσεις μίας μειοψηφίας  οπαδών με τα κρατικά σχέδια τύπου «Καρφίτσα» που διαβάσαμε και ξαναδιαβάσαμε λες και οι συγκεκριμένοι οπαδοί έβαλαν στόχο ζωής να εξαφανίσουν τις πολιτικές και κοινωνικές συλλογικότητες από προσώπου γης. Απλά, ας έχει ο καθένας υπόψη του ότι όταν μιλά για «υπαλλήλους» και «ιδιωτικό οπαδικό στρατό», να φροντίζει να μαθαίνει ότι στην Ελλάδα οι οπαδοί πολλές φορές τα έχουν βάλει με τις διοικήσεις των ομάδων τους. Ναι, μπορεί ο τρόπος που υπερασπίζονται μερικές φορές την ομάδα τους να λειτουργεί έμμεσαπρος όφελος του Προέδρου, αλλά σε καμία περίπτωση αυτό δεν σημαίνει πως γίνεται σώνει και ντε επειδή έιναι «καθοδηγούμενοι» ή «μισθοφόροι». Άλλωστε, αυτοί οι τελευταίοι, τα «τσιράκια», τα «security», οι «υπάλληλοι» δεν απολαμβάνουν και της μεγαλύτερης αποδοχής στις κερκίδες τους. Είναι άδικο και αναποτελεσαμτικό  να εξισώνεις και να τσουβαλιάζεις τους τραμπούκους, τους τσάτσους, τους επαγγελματίες και τους καμμένους(που φυσικά υπάρχουν στις κερκίδες) με όσους στις ίδιες κερκίδες μάχονται αυτές ακριβώς τις λογικές και  προσπαθούν να προτάξουν την ανεξαρτησία από τις διοικήσεις, την αξιοπρέπεια και την αλληλεγγύη (και όποιος δεν είναι σε θέση να διακρίνει ότι τα τελευταία χρόνια τα κομμάτια αυτά είναι δυνατότερα από ποτέ, είναι εκτός πραγματικότητας).
  7. Σα συλλογικότητα έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας να τονίζουμε (και να ξανατονίζουμε) πως εμείς οι οπαδοί δεν πέσαμε από τον Άρη, αλλά μεγαλώσαμε και ζούμε στον ίδιο τόπο με τον καθένα και επιλέγουμε να συμμετέχουμε, ο καθένας με τον τρόπο του, σε πολιτικές και κοινωνικές συλλογικότητες, δράσεις και γεγονότα που προσπαθούν να αλλάξουν τον κόσμο προς το καλύτερο. Από τον Δεκέμβρη του 2008 και μετά, η πλειοψηφία των κερκίδων της χώρας έχουν δείξει ξεκάθαρα με ποιανού το πλευρό είναι. Είμαστε «με τον κόσμο του αγώνα» για να το πούμε με τον όρο που θα το κάνει όσο πιο ξεκάθαρο γίνεται. Για αυτό και τον Δεκέμβρη ήμασταν στο δρόμο, για αυτό εκφράσαμε την αποστροφή μας στα Μνημόνια, για αυτό συμμετέχουμε σε αντιφασιστικές και αντιρατσιστικές εκδηλώσεις, για αυτό συλλέγουμε είδη πρώτης ανάγκης για κοινωνικά παντοπωλεία, κοινωνικά φαρμακεία και απόρους (ένα από search στη μηχανή αναζήτησης του blog μας με αυτές τις λέξεις-κλειδιά θα πείσει και τον πλέον άσχετο). Αυτού του είδους η κοινωνική αλληλεγγύη έχει πάρει τεράστια έκταση την τελευταία διετία. Αρκεί κάποιος να ψάξει στο διαδίκτυο για να πειστεί. Όταν λοιπόν ένα μεγάλο και αξιοσέβαστο μέρος των οργανωμένων οπαδών αυτής της χώρας προβαίνει σε τέτοιου τύπου δράσεις, δεν σημαίνει ότι κάτι έχει αλλάξει στην κερκίδα; Δεν σημαίνει ότι πια οι οπαδοί δεν είναι μόνο «άβουλα ζώα», αλλά έχουν λόγο και τον εκφράζουν; Πώς γίνεται αυτά να τα ξεχνάμε μπροστά στην πρώτη μαλακία που θα συμβεί; Πώς γίνεται όλα αυτά να πηγαίνουν περίπατο επειδή κάποιοι κάφροι επέλεξαν να την πέσουν σε έναν αυτοδιαχειριζόμενο χώρο; Και να μην ξεχνάμε ότι οι οπαδοί είναι ένα κοινωνικό κομμάτι που οργανώνεται και έχει φωνή. Δεν είναι σκόρπιες παρέες ή άτομα με την αποψάρα τους. Είναι άνθρωποι που επέλεξαν να συλλογικοποιηθούν σε κάποιο σύνδεσμο και να εκφράζουν συλλογικά την άποψή τους. Για αυτό έχει και ειδική βαρύτητα μία ανακοίνωση ή μία δράση.
  8. Επειδή εμείς δεν μασάμε τα λόγια μας και δεν θέλουμε να τηρούμε το «πολιτικά ορθό», ας πούμε και κάποια πράγματα ακόμα. Αλήθεια, πώς είναι δυνατόν ο ΣΥΡΙΖΑ να υιοθετεί μία τόσο αντιφατική στάση; Άλλα θέλουν και ψηφίζουν κάποια στελέχη του ύστερα από εμφανή συννενόηση με τον Τίγρη και άλλα θέλουν και ψηφίζουν μετά την επίθεση στη Στρούγκα. Είναι (ορθο)λογική στάση αυτή; Σύσσωμος ο προοδευτικός χώρος (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων), από προσωπικά ποσταρίσματα στα σόσιαλ μίδια (στη μάστιγα της νέας εποχής) μέχρι ανακοινώσεις, έσπευσε να υιοθετήσει απαράδεκτους χαρακτηρισμούς σαν αυτούς που αναφέραμε παραπάνω. Έσπευσε να βρει στο πρόσωπο των οπαδών το νέο εχθρό μετά τους «προσκυνημένους μικροαστούς». Έσπευσε να τσουβαλιάσει αυτούς που μέχρι πριν λίγες μέρες τους είχε βασικούς πρωταγωνιστές σε ένα κάρο εκδηλώσεις που αφορούσαν το γήπεδο και την άνοδο του φασισμού. Εκεί όμως καταλήγεις όταν επιλέγεις να ανοίγεις στο εσωτερικό σου δημόσιες εκδηλώσεις για το γήπεδο μόλις την τελευταία διετία και χωρίς (στις περισσότερες των περιπτώσεων) να καλείς τους ίδιους τους οπαδούς, αλλά μόνο αθλητικογράφους και παλαίμαχους. Πώς λοιπόν να μην υιοθετήσεις τα στερεότυπα του «πρεζάκια χουλίγκανου» όταν τον ίδιο τον χουλίγκανο τον έχεις δει μόνο σε φωτογραφίες; Όταν δεν σε νοιάζει να μάθεις τι θέλει ή ακόμα και όταν μάθεις, να επιλέγεις να το χλευάζεις αντί να προσπαθήσεις να το κατανοήσεις. Και η κατανόηση, δεν σημαίνει ταύτιση αγαπητοί φίλοι.
  9. Για αυτό ακριβώς τονίζουμε (και ξανατονίζουμε) ότι είναι απαραίτητη η διαλεκτική σχέση, ο διάλογος με μία λέξη, ανάμεσα σε όλους όσοι έχουν κοινές αναφορές και κοινό ορίζοντα. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει ο καθένας να υπερασπίζεται την άποψή του λες και είναι η μόνη σωστή και να κλείνεται στο καβούκι του αρνούμενος να ακούσει την άλλη πλευρά επειδή είναι «ανύπαρκτοι πολιτικάντηδες» ή «κάφροι οπαδοί». Οι οπαδοί της ΑΕΚ εν προκειμένω έχουν κάθε λόγο και δίκιο να επιθυμούν γήπεδο στη Νέα Φιλαδέλφεια. Εκεί ήταν η έδρα της ομάδας τους, εκεί είναι οι αναφορές της, εκεί είναι που μεγαλούργησε. Σε αυτό είμαστε μαζί τους: ΓΗΠΕΔΟ ΣΤΗ ΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ και πουθενά αλλού. Γήπεδο στη Ν.Φ. λοιπόν για να ξαναδούμε φιλοξενούμενους οπαδούς εκεί, για να ξαναδεί ο ΑΕΚτσής την ομάδα του σπίτι του. Όμως, ένα γήπεδο στη Ν.Φ. αφορά όλους τους κατοίκους της Ν.Φ. και όχι μόνο τους ΑΕΚτσήδες. Για αυτό και θα πρέπει να υπάρχει συνεννόηση και κατανόηση μεταξύ όλων των εμπλεκομένων για να υπάρξει μία κοινή γραμμή απέναντι σε όποιον θέλει γήπεδο για να κάνει το εμπορικό του κομμάτι (βλέπε Τίγρης). Και χαρήκαμε πολύ που σε κάποιες πολιτικές ανακοινώσεις έγινε ξεκάθαρο το «ΝΑΙ στο γήπεδο, ΟΧΙ  στην καταστροφή του Άλσους». Το ξαναλέμε λοιπόν: ΓΗΠΕΔΟ ΣΤΗ ΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ και πουθενά αλλού. Χωρίς εμπορικά κέντρα, χωρίς εμπορικές δραστηριότητες εκτός των ορίων του γηπέδου. ΤΟ ΑΛΣΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ χώρος οξυγόνου και αναψυχής και όχι να γίνει περιουσία του οποιουδήποτε πλουτοκράτη. Αυτός είναι ο κοινός τόπος όλων και πάνω σε αυτό θα πρέπει να δουλέψουμε όλοι μαζί για να έχουμε κοινή στάση και να μπούμε εμπόδιο στα σχέδια του κάθε Τίγρη που προτιμά να μπαίνουν μπροστά οι οπαδοί για να μην τσαλακώνει ο ίδιος την εικόνα του.
  10. Ναι, πολλές φορές οι οπαδοί έχουμε βάλει αυτογκόλ. Είτε με τα δολοφονικά πεσίματα είτε με το να κάνουμε δόγμα μας το «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα». Καταφέρνουμε δηλαδή εκεί που πάμε ένα βήμα μπροστά να πηγαίνουμε στη συνέχεια άλλα εκατό βήματα πίσω. Δυστυχώς, αυτή η λογική που λέει «πάνω απ’ όλα η θύρα μας και η ομάδα μας», αντί να στρέφεται κατά των των α(θ)λητικών (τρομο)νόμων, της Πολιτείας και των προέδρων, στρέφεται κατά όποιου δεν «προσκυνά» τα χρώματά μας. Και αυτό το λάθος είναι που δίνει πάτημα στον καθένα να μιλά, με το δίκιο του σε αυτές τις περιπτώσεις, για άβουλα όντα και «ανεγκέφαλους». Για αυτό και εμείς ως RFU προσπαθούμε να περάσουμε μία διαφορετική οπαδική νοοτροπία και κουλτούρα και χαιρόμαστε που βρίσκουμε όλο και περισσότερους υποστηρικτές. ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΑ ΜΥΑΛΑ ΤΩΝ ΟΠΑΔΩΝ λοιπόν. 
  11. Και κάτι τελευταίο. Τον κόσμο της ΑΕΚ που θέλει γήπεδο με κάθε μέσο δεν τον προβληματίζει το ότι ο Τίγρης δεν έχει αρθρώσει κουβέντα όλο αυτό το διάστημα; Δεν τον προβληματίζει ότι όλοι μιλούν για την επένδυση του Τίγρη, αλλά ο ίδιος αντί να βρυχάται σαν υποτιθέμενος τίγρης υπερασπιζόμενος τα ιερά και τα όσια, έχει μετατραπεί σε χρυσόψαρο, τηρώντας σιγή ιχθύος; Δεν τον προβληματίζει που η επίθεση στη Στρούγκα έγινε με την ανοχή των μπάτσων και τα ΜΜΕ δεν είπαν το παραμικρό ενώ αν ήταν πέσιμο των οπαδών στη διμοιρία, θα είχαμε πάλι τηλεδικαστήρια; Δεν τον προβληματίζει που τα άρθρα 81 και 82 έχουν συνταχθεί έτσι ώστε είτε υπέρ τους είσαι είτε κατά στην ουσία θα γίνει αυτό που λέει το κράτος;  Δεν τον προβληματίζει που αυτός που κάποτε δεν έφυγε με τον καλύτερο τρόπο τώρα γυρνά ως «λυτρωτής»; Μήπως, για μία ακόμα φορά, ο εξωτερικός «εχθρός» (στην προκειμένη οι υπερασπιστές του άλσους) είναι η καλύτερη πρόφαση για να κλείσει το εσωτερικό μέτωπο; Μήπως είναι η ώρα να ξεσκεπαστεί το παραμύθι των προέδρων που απολαμβάνουν τιμές Μεσσία; Και αυτό ισχύει για όλες τις ομάδες και όχι μόνο για την ΑΕΚ. 


ΝΑΙ ΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΣΤΗ ΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ
ΟΧΙ ΣΤΑ ΓΗΠΕΔΑ-ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
ΚΑΤΩ ΤΑ ΞΕΡΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΛΣΟΣ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΓΗΠΕΔΩΝ


Radical Fans United

Για μια κερκίδα χρωμάτων και συνείδησης

Δεν υπάρχουν σχόλια: