Η συλλογικότητα των rfu αποτελείται από άτομα που έχουν «μολυνθεί από το μικρόβιο του οπαδισμού» ή αλλιώς δεν έχουν πρόβλημα με την ταμπέλα «γηπεδικοί». Βρεθήκαμε μαζί με διάφορους τρόπους, είτε μέσω προσωπικών γνωριμιών, είτε μέσω της κερκίδας, είτε μέσω κοινών μουσικών ακουσμάτων (συναυλίες, φεστιβάλ), είτε κατά τη διάρκεια πολιτικοκοινωνικών διαδρομών που εκτός των άλλων μας απασχολούσαν και τα ζητήματα του αθλητισμού και πιο συγκεκριμένα του «οπαδικού κινήματος». Το γεγονός πως αποτελούμαστε από οπαδούς διαφορετικών ομάδων οφείλεται στην κοινή άποψη πως «αυτά που μας ενώνουν σαν οπαδούς είναι πολύ περισσότερα από αυτά που μας χωρίζουν». Η άποψη αυτή ενισχύθηκε ακόμα πιο πολύ από τα γεγονότα της Λαυρίου: τα γεγονότα της 29ης Μαρτίου 2007 ήταν η σπουδαιότερη αφορμή για να συνευρεθούμε. Από τη στιγμή που μαζευτήκαμε και κάνοντας τις πρώτες αναγνωριστικές συζητήσεις αυτό που φάνηκε ξεκάθαρα ήταν πως υπήρχαν κοινές απόψεις για τα ζητήματα που απασχολούν τους οπαδούς ανεξαρτήτως χρωμάτων. Αυτό όμως που έσπρωξε αρχικά τη συνεύρεση αυτή και αργότερα τη συλλογικότητα των rfu να προχωρήσει ήταν η «οπαδική βία» και ο τρόπος χειρισμού της κατάστασης από τα πάνω, υπουργείο, αστυνομία, παράγοντες αθλητισμού, δημοσιογράφους και λοιπούς ειδικούς. Συζητώντας λοιπόν πέραν όλων των άλλων, καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως πέρα από την αφορμή της Λαυρίου, υπάρχουν χίλιοι δυο λόγοι για να προχωρήσουμε, να συζητήσουμε, να συναντηθούμε και με άλλο κόσμο να δράσουμε στις κερκίδες μας αλλά και έξω από τα γήπεδα για τα πιστεύω μας, και τέλος να μιλήσουμε ανοιχτά και δημόσια για ότι μας απασχολεί αντικρούοντας σε πρώτη φάση την κυρίαρχη προπαγάνδα και τα ψέματα των μμε.
Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, αλλά και όλη την προηγούμενη αθλητική σεζόν, αυτό που απασχολεί έντονα το «οπαδικό κίνημα» είναι ο νέος αθλητικός νόμος ή πιο σωστά οι τροποποιήσεις που έγιναν στον νόμο 2597/99 από τον Ορφανό το καλοκαίρι του 2007 και από τον Ιωαννίδη στις αρχές του 2008. Η πρώτη μας λοιπόν απόπειρα να μιλήσουμε δημόσια δε θα μπορούσε παρά να αναφέρεται σε αυτόν το νόμο, το χαρακτήρα του, τις επιπτώσεις του αλλά και στους τρόπους αντιμετώπισης της επίθεσης που δεχόμαστε μέσω αυτού του νομοσχεδίου. Δε θα αναφερθούμε εκτενώς στο καθαρά νομικό κομμάτι, στο κατά πόσο αυτός ο νόμος είναι αντισυνταγματικός και καταργεί βασικά πολιτικά δικαιώματα που έχουν κατακτηθεί με αίμα και αγώνες πολυετείς. Θα πούμε μόνο το εξής: αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει σε κανέναν άλλο νόμο, σε κανένα αδίκημα, είτε πλημμέλημα είτε κακούργημα, η άμεση φυλάκιση χωρίς να αναγνωρίζεται το λευκό ποινικό μητρώο, ούτε το δικαίωμα για έφεση. Στο παρελθόν υπήρχαν περιπτώσεις και αδικήματα που τιμωρούνταν με παρόμοιο τρόπο, μετά όμως από αγώνες, καταγγελίες και διαμαρτυρίες μέχρι και πριν από αυτό τον νόμο, το αντιδημοκρατικό αυτό νομικό καθεστώς είχε τροποποιηθεί. Θα μιλήσουμε για το πολιτικό μέρος του νομοσχεδίου και συνολικά των μέτρων που έχουν παρθεί από τη Λαυρίου και μετά, θα αναφερθούμε δηλαδή στο ουσιαστικό κομμάτι της επίθεσης αυτής. Υποτίθεται πως όλα τα νομικά μέτρα που βιώνουμε αυτή τη στιγμή έχουν σαν στόχο την πάταξη της βίας (που θεωρείται η αποκλειστική ασθένεια για την εικόνα που παρουσιάζει ο ελληνικός αθλητισμός και κυρίως το ελληνικό ποδόσφαιρο). Μαζεύτηκαν λοιπόν όλοι οι «γνωρίζοντες» και αφού δήλωσαν συγκλονισμένοι από τα γεγονότα στην Παιανία και αφού μελέτησαν και έψαξαν ποια είναι η πιο αποτελεσματική λύση «για να τελειώνουμε μια και καλή με τη βία», έβγαλαν το συμπέρασμα πως για τα επεισόδια και τη βία στους αθλητικούς και όχι μόνο, χώρους ευθύνονται οι οργανωμένοι οπαδοί, και γενικώς οι «χούλιγκανς». Η αλήθεια είναι πως όσοι όλοι εμείς που ασχολούμαστε με τα του γηπέδου και βλέπουμε τι γίνεται, δεν πέσαμε από τα σύννεφα με το άκουσμα των συγκεκριμένων μέτρων. Είναι το τέρμα μιας πορείας, μιας πορείας που προετοιμάζονταν χρόνια και σαν στόχο είχε την εξαφάνιση της οπαδικής ιδιότητας από τη μια και τον παραδειγματισμό διάφορων άλλων κοινωνικών κομματιών για την αποφασιστικότητα του κράτους σε περιπτώσεις ανεξέλεγκτων δράσεων από την άλλη.
Ας τα πάρουμε με τη σειρά. Τα τελευταία χρόνια επιχειρείται μια προσπάθεια από την πλευρά του κράτους σε σύμπραξη βέβαια και με τις εταιρείες ΠΑΕ και ΚΑΕ, να βρεθούν τρόποι να «πουλήσει το μαγαζί». Επειδή έτσι και αλλιώς το θέαμα που μας προσφέρουν είναι τουλάχιστον αποκαρδιωτικό, ψάχνουν τρόπους να διατηρήσουν πελατεία, να βάζουν ευρουλάκια στα ταμεία. Αυτό ακριβώς λοιπόν: θέλουν πελατεία, όχι οπαδιλίκι, θέλουν καταναλωτές όχι πιστούς οπαδούς, θέλουν υγιείς φιλάθλους με παχιές τσέπες για να πληρώνουν το πάρκινγκ, τα προϊόντα των μπουτίκ και ότι άλλο προσφέρουν ή πρόκειται να προσφέρουν τα νέα γήπεδα που σκέφτονται να κατασκευάσουν. Πρέπει λοιπόν αυτό το project να διαφυλαχτεί, πρέπει να εξασφαλιστεί η «γηπεδική ειρήνη», και οι πρώτοι που χαλάνε τη γιορτούλα, την εμποροπανήγηρι του μοντέρνου αθλητισμού και δη του ποδοσφαίρου είναι (ω! τι έκπληξη!) οι οργανωμένοι οπαδοί. Αυτό που ενδιαφέρει στην παρούσα φάση είναι η καθιέρωση του αγγλικού μοντέλου, με τον τρόπο τέλος πάντων που αυτό μπορεί να επιτευχθεί στη βαλκανική πραγματικότητα. Τι λέει το αγγλικό μοντέλο; Το προϊόν πουλάει, τα οικονομικά συμφέροντα των εταιρειών δεν πλήττονται (δύσκολες εποχές για τα αφεντικά: πλέον δύσκολα πληρώνουν πρόστιμα από σπασμένα καθίσματα, από υβριστικά συνθήματα, από ρίψεις αντικειμένων…), και μεσοαστοί που μπορούν να πληρώνουν τα πανάκριβα εισιτήρια περνούν χαρούμενες Κυριακές στα γήπεδα super market. Τι ακόμα λέει το αγγλικό μοντέλο; Πως, ενόσω συμβαίνουν όλα αυτά τα ωραία, οι οπαδοί στην απ’έξω σφάζονται στα μπαρ και στα χωράφια, αλληλοσκοτώνονται στα γκέτο των πόλεων, αλλά μέσα στις κερκίδες έχει εξαφανιστεί κάθε ίχνος βίας. Και έτσι φτάνουμε σε αυτό που θέλει και βολεύει όλη την κοινωνία ή τέλος πάντων το φιλήσυχο κόμματι: η βία δεν ενοχλεί όταν δεν μας αγγίζει…από μακριά κοιτάζοντάς την είναι ένα ακόμα θέαμα… έτσι δεν συμβαίνει και σε κάθε πτυχή της καθημερινότητας; Όλες οι μορφές βίας στην κοινωνία μας αντιμετωπίζονται με αυτόν τον τρόπο.
Ο νόμος λοιπόν με τα όλα του (κάμερες, ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης, ασφαλίτες να «κόβουν» ότι δεν πιάνει το μάτι της κάμερας, ονομαστικά εισιτήρια – πανάκριβα για λίγους και εκλεκτούς, φυλάκιση…) θέλει να επιταχύνει τις εξελίξεις στο κερδοφόρο για πολύ κόσμο τμήμα του αθλητισμού, θέλει να επιταχύνει και να οργανώσει όσο γίνεται πιο ορθολογικά τη μοντερνοποίηση, την, ακόμα πιο έντονη, εμπορευματοποίηση κυρίως του ποδοσφαίρου. Ένα από τα βασικότερα σημεία του νέου νομοσχεδίου αναφέρεται στην αντιμετώπιση των συνδέσμων (θεωρούνται η πηγή της βίας!) και πρόθεση των υπεύθυνων είναι η κατάργησή τους ή η μετατροπή τους σε λέσχες. Μάλιστα… χωρίς να υποστηρίζουμε πως η λειτουργία των συνδέσμων και ο ρόλος που παίζουν δεν αναγείρουν ζητήματα που δεν ευνοούν το «οπαδικό κίνημα», θα πούμε το εξής: επί της ουσίας επιδιώκεται η αποκοπή και απομόνωση των συνδέσμων από τον αθλητικό χώρο. Το να κλείσουν τους συνδέσμους είναι μια κίνηση που πολύ δύσκολα μπορεί να επιτευχθεί και τελικά πιστεύουμε πως ο στόχος είναι απλώς να στραφεί όλος ο κόσμος ενάντια στους συνδέσμους θεωρώντας τους αποκλειστικούς υπεύθυνους για το φαινόμενο της βίας. Επιδιώκεται η γκετοποίηση στην πράξη, η γκετοποίηση με τρόπο έξυπνο και αποτελεσματικό: ας πλακώνονται τα μέλη των «λεσχών» στις γειτονιές και στις πλατείες, αρκεί να μένουν μακριά από τα γήπεδα. Θα έχουμε λοιπόν καθαρά γήπεδα πλήρως ελεγχόμενα και περιφρουρούμενα και ταυτόχρονα θα απομονωθούν και οι «αληταράδες χούλιγκανς». Θα παίζουν μπάλα σε άλλο γήπεδο, δε θα ενοχλούν. Ας το πει κάποιος, οι αποφάσεις αυτές δεν καταπολεμούν το χουλιγκανισμό και τη βία, απλώς τη μεταφέρουν σε άλλο γήπεδο και μάλιστα σε πολύ πιο έντονο βαθμό.
Αναφέραμε πιο πάνω πως ο νόμος εκτός από το καθαρά κομμάτι των οπαδών που σίγουρα έχει ως άμεσο θύμα και στόχο, βρίσκουμε άλλη μια πτυχή: είναι ο παραδειγματισμός των υπολοίπων κοινωνικών κομματιών και δη των νεολαϊστικων. Τι ακριβώς εννοούμε; Εξηγούμαστε: σκοπός των «από πάνω» είναι η εύρυθμη λειτουργία του κράτους, η ομαλή διεξαγωγή της κατανάλωσης ή με άλλα λόγια η διατήρηση της καλογυαλισμένης βιτρίνας. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος πρέπει να υπάρχει έλεχγος, τάξη, αυστηρά μέτρα. Το γεγονός της ψήφισης του αθλητικού νόμου χωρίς να υπάρξουν οι παραμικρές αντιδράσεις (μάλλον το αντίθετο!), σημαίνει κατά τη γνώμη μας το έναυσμα μιας διαδικασίας πολιτικής που σαν στόχο έχει τη βίαιη καταστολή των όποιων αντιδράσεων προκαλούν πρόβλημα στην εξέλιξη του σημερινού συστήματος. Προσοχή: ούτε θα γίνει, ούτε θέλουν να παταχτεί το φαινόμενο της βίας, αντιθέτως, το ζήτημα είναι να μην είναι ορατή ή τέλος πάντων να είναι διαχειρίσιμη. Αν αύριο, μετά τους «χούλιγκανς», αλληλοσφάζονται οι φτωχοδιάβολοι στις γειτονιές ή τα «νέα αλάνια» την πέφτουν σε μετανάστες σίγουρα όχι μόνο δεν είναι πρόβλημα, αλλά κάποιοι θα τρίβουν και τα χέρια τους, όπως έκαναν και μετά τα γεγονότα της Παιανίας. Συνηθίζουμε να λέμε στις μεταξύ μας κουβέντες πως οι οπαδοί αποτελούν πειραματόζωα όσον αφορά το ζήτημα της καταστολής και της διαχείρισης της βίας. Σε αυτήν τη φάση που διανύουμε αυτό γίνεται σαφές όσο σε καμιά άλλη περίπτωση ή παλιότερες καταστάσεις. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα που ενισχύει αυτήν την άποψη είναι οι σκέψεις που υπάρχουν από την πλευρά του υπουργείου για το νέο και αναβαθμισμένο ρόλο των σεκιουριτάδων μέσα στους αγωνιστικούς χώρους. Συζητιέται λοιπόν η ανάθεση μιας ακόμα ευθύνης στους σεκιουριτάδες, αυτή της σύλληψης και ενδεχομένως, για την προστασία αυτής της ευθύνης, το δικαίωμα της οπλοφορίας. Αυτό δεν είναι ζήτημα που έχει απασχολήσει και στο παρελθόν τις αρχές, για τις γενικότερες ευθύνες και αρμοδιότητες (εξουσίες με λίγα λόγια) που θέλουν να δώσουν στις εταιρείες σεκιούριτι; Να λοιπόν ένα προνομιακό πεδίο, αυτό των γηπέδων και της «οπαδικής βίας», για να γίνει η αρχή. Γιατί προνομιακό; Μα γιατί κανείς δεν πρόκειται να αντιδράσει, γιατί σύσσωμη η κοινή γνώμη, συντηρητική ή προοδευτική καταδικάζει τη βία στα γήπεδα. Και γιατί, οι οπαδοί μέχρι στιγμής τουλάχιστον, δε φαίνεται να οργανώνονται κατάλληλα…
Και τι μπορούμε να κάνουμε για όλα αυτά; Υπάρχουν τρόποι αντίδρασης, τρόποι αποτελεσματικών απαντήσεων; Δεν έχουμε τις λύσεις, τα πράγματα είναι δύσκολα και επιδεινώνονται από την κατάσταση που επικρατεί στις κερκίδες μας: δεν μπορούμε να μιλάμε σίγουρα για οπαδική συνείδηση και κουλτούρα. Από την άλλη πιστεύουμε πως υπάρχει φως στο τούνελ. Στη σεζόν που πέρασε έγιναν διάφορες κινήσεις ενάντια στον νόμο, είτε μέσα στα γήπεδα και τις εξέδρες είτε στους δρόμους. Αρκετές ήταν οι περιπτώσεις που μαθεύτηκαν μέσω των μμε και φανταζόμαστε πολλές ακόμη περιπτώσεις και κινήσεις που δεν είδαν ποτέ τα φώτα της δημοσιότητας, φυσικά για πολύ ευνόητους λόγους! Αυτό που κατά τη γνώμη μας έλειψε και αυτό που πρέπει και θέλουμε να ψάξουμε είναι πως αυτές οι κινήσεις και άλλες που μπορούμε να σκεφτούμε και να σχεδιάσουμε θα πραγματοποιηθούν συλλογικά ανεξαρτήτως ομάδας και χρωμάτων. Το στοίχημα είναι να συνειδητοποιήσουμε όλοι οι οπαδοί και δη αυτοί που δε θέλουν να εξαρτώνται από παράγοντες, συμφέροντα και διοικήσεις, πως αυτά που μας ενώνουν είναι πολύ πιο σημαντικά από αυτά που μας χωρίζουν. Μέσα στο γήπεδο μπορεί να είμαστε αντίπαλοι, και να προσπαθεί η κάθε κερκίδα να φαίνεται όσο πιο δυνατή, εντυπωσιακή και δυναμική γίνεται… όμως οι ποινές είναι για όλους τους οπαδούς ίδιες, οι φυλακές με τα ίδια κάγκελα και χρώματα, οι κάμερες ίδιες (οι εταιρείες μόνο αλλάζούν!), τα συμφέροντα των παραγόντων και των εκδοτών ακριβώς τα ίδια…
Ο καιρός που ο πιστός οπαδός ενός συλλόγου διώκεται έχει φτάσει…
Δεν είναι εύκολη η κατάσταση και αναλογούν και σε εμάς τους ίδιους ευθύνες για την πραγματικότητα που βιώνουμε σήμερα, μας αναλογούν και ευθύνες για την αλλαγή του σκηνικού. Δεν υπάρχει αμφιβολία, πέραν όλων των άλλων, πρέπει να πολεμήσουμε και το κακό μας εαυτό!
Πιστεύουμε πως εκτός από την κάφρικη αντιμετώπιση των ζητημάτων που μας απασχολούν, υπάρχει κόσμος στις κερκίδες που δυσανασχετεί με την όλη εξέλιξη και θα ήθελε να δει ένα κομμάτι από οπαδούς όλων των ομάδων ή τέλος πάντων από όσες περισσότερες ομάδες, να αντιδρούν μαζικά και δυναμικά ενάντια στα σχέδια για την εξαφάνισή μας από τους αθλητικούς χώρους….
18 σχόλια:
Μα καλά είσαστε σοβαροί?
Θέλετε να κάνετε και δημόσια συζήτηση.
Αντί να κάνετε μια αυτοκριτική και να πείτε και στον κόσμο γύρω σας πόσο σάπιο κομμάτι του ελληνικού αθλητισμού είσαστε.
Μάλλον λάθος, δεν είσαστε καν κομμάτι του αθλητικού γίγνεσθαι, είσαστε τελείως παρήσακτοι.
Αλήθεια γνωρίζετε τι παει να πει αθλητισμός?
Γνωρίζετε τη βασική διαφορά μεταξύ οπαδού και φιλάθλου?
Διότι το διατυμπανίζετε συνεχώς το χαρακτηρισμό "οπαδισμός" και είσαστε και περήφανοι.
Λέτε "θέλουν καταναλωτές όχι πιστούς οπαδούς"
Τι εννοείτε πιστούς οπαδούς?
Καλά είσαστε σοβαροί?
Μήπως να σας κάνουμε και κανενα ναό να λατρέυετε το θεό σας?
Και συγνώμη γιατί ειρωνέυεστε τον όρο "γηπεδική ειρήνη", δηλαδή τί? Πρέπει να γίνεται κόλαση στο γήπεδο για λέμε ότι έχει νόημα να παρακολουθούμαι ένα παιχνίδι. Και πως περιμένετε μετά να έρθει ο μπαμπάς με το παιδί στο γήπεδο όταν ακούει τα χίλια μύρια. Και μη μου πείτε ότι βρισιές ακούει και εκτός γηπέδου γιατί το επιχείρημα είναι πολύ ρηχό...
Κάτι άλλο που δε λέτε είναι ότι οι οπαδοί (και όχι οι φίλαθλοι) έχουν εξυπηρετήσει ουκ ολίγες φορές συμφέροντα προέδρων ομάδων γι αυτό μην είσαστε απόλυτοι όταν λέτε ότι τα μεγάλα κεφάλια των ΠΑΕ θέλουν να σας βγάλουν από τη μέση γιατί είναι αυτοί που εν πολλοίς συμμετέχουν στη συντήρηση του νοσηρού αυτού φαινομένου.
Αν θέλετε κάπου να ξεκαβλώσετε, να φωνάξετε, να τα σπάσετε, ψάξτε πρώτα στον εαυτό σας τι δεν πάει καλά.
Ασχοληθείτε οι ίδιοι με το άθλημα, παίξτε μπάλα, μπάσκετ, τέννις κτλ. Τρέξτε, ιδρώστε, βριστείτε με το συμπαίκτη-φίλο σας και μετά πάτε να πιείτε μπύρες.
Μάλιστα...
η συνετή φωνή του μικροαστού μίλησε!
Ας πούμε καταρχήν πως η έννοια "οπαδός" & "οπαδισμός" χρησιμοποιείται ως κοινός τόπος.Πιο πολύ μας αρέσει ο όρος "γηπεδικός".
Αλλά εν πάσει περιπτώσει,το όλο σου ύφος δείχνει άνθρωπο στερημένο που έχει ανάγκη "να ξεκαυλώσει,να φωνάξει,να τα σπάσει"!
Πουθενά δεν κάνουμε λόγο για τέτοιες ενέργειες-εξάλλου τον όρο "κάφρος" γι'αυτό και τον χρησιμοποιούμε...
Όλα τα υπόλοιπα είναι κλισέ που αναπαράγει όπως οι τηλεμαϊντανοί.
Υ.Γ.1/ποιος σου είπε πως δεν αθλούμαστε;Τί τραγικά στερεότυπα είναι αυτά;
Υ.Γ.2/ούτε ναούς,ούτε θεούς,ούτε αφέντες και πελάτες/καταναλωτές.
Ψάξε για τουςοπαδούς ιδεολογιών και μετά κάνε κύρηγμα και στους άλλους.Διότι το οπαδιλίκι είναι σύμφυτο με τον ανορθολογισμό.Η δικιά μας συλλογικότητα ισοροπεί μεταξύ ορθολογισμού & συναισθηματισμού.
Καταρχάς μπήκα να γράψω δυο λόγια που πιστεύω και βλέπω με τα ίδια μου
τα μάτια και ξεκινάς να το πολιτικοποιήσεις το θέμα.
Κάνε τις ιδεολογίες στην άκρη και μίλα σε πρώτη φάση για την πραγματικότητα, για γεγονότα.
Γιατί λες ψέματα όταν μου λες ότι δεν έχετε σχέση με τις φωνές (βρισιές γιατην ακρίβεια,
και τα σπασίματα)
Διαφορετικά πρέπει να ζω σε άλλο πλανήτη ή εσείς (οι του blog τελοσπάντων)
να αποτελείται μια μειοψηφία στα γήπεδα.
Κάνω λάθος?
Πάνω από μια φωτογραφία στο blog σας γράφει:
"είναι υπέροχη η στιγμή που παίρνει...φωτιά η εξέδρα..."
Μήπως είναι συμβολική η ατάκα?
Παρακάτω λέτε πάλι:
"η μπάλα είναι μόνο η αφορμή , για να είμαστε....εκεί!"
Ωραίοι φίλαθλοι, πάλι καλά που είναι και η μπάλα εκεί....
Ρε φίλε επιμένεις να μας δουλεύεις?
Για ποια κλισέ μιλάς?
Αφού εσείς οι ίδιοι τα γράφετε!
Και καλά τον κόσμο δεν τον κοροιδεύετε με τις παπαριές σας, το θέμα είναι πως καταφέρατε
να κοροιδέψετε τους εαυτούς σας...
Ρε "παρατηρητή" πολύ σοβαρά τα παίρνεις φαίνεται το κάθε τί.Ακόμη και τις συμβολικές ατάκες- πράγμα που είναι σύμφυτο με την έννοια του γηπέδου.
Η "φωτιά" είναι από τα καπνογόνα,που παρόλο που προξενούν πρόβλημα σε όσους είναι από πάνω,όπως και να έχει δημιουργούνε μια ωραία ατμόσφαιρα ως θέαμα.Εννοούμε τα καπνογόνα που κρατιούνται κι όχι..πετιούνται.Εκτός κι αν έχεις πρόβλημα και με τα στυλό,που κι αυτά όταν πετιούνται βγάζουν μάτια!
Βεβαίως κι η μπάλλα είναι μόνο η αφορμή!Η έννοια της συλλογικότητας,της παρέας,του χαβαλέ παίζει εξίσου σημαντικό ρόλο για να πάει κάποιος στο γήπεδο.
Έχεις σκοπό να το συνεχίσεις κι άλλο το μίζερο συντηρητικό βιολί σου;
Α!
Μόνο και μόνο που ο Σύντροφος (με το Σ κεφαλαίο) δικηγόρος Κων.Παπαδάκης μίλησε χαρακτηριστικά για "πρωτόγνωρο πολιτικό πολιτισμό στην κουβέντα,που παρόμοιό του δε έχει συναντήσει ούτε μεταξύ οργανώσεων εξ.αριστεράς",για εμάς αποτελεί μια θαυμάσια απάντηση στην ειρωνία σου περί θέλησής μας και για Δημόσια Συζήτηση.
Μάλιστα, ξαφνικά γίνονται όλα συμβολικά...
Δεν καίγονται τα γήπεδα, δεν πετιούνται κάθε είδος αντικείμενα, δε
σκαρφαλώνουν σε 10 μέτρα ύψους συρματοπλέγματα, δε βρίζουν μέχρι και
μάνες, δεν πέφτει ξύλο (μέχρι θανάτου πολλές φορές), δεν υπάρχει
πετροπόλεμος και αν γίνεται κάτι είναι συμβολικό...
Επιτέλους γιατί κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις???
Μήπως όμως όλοι αυτοί είναι οι κάφροι?
Τότε ρε φίλε εσείς ποιοι είσαστε 200 - 300 άτομα σε κάθε αγώνα?
Αν είσαστε αυτή η μειοψηφία, τότε πάω πάσο...
Και αν είσαστε βγείτε και δηλώστε ξεκάθαρα ότι είσαστε εναντίον όλων αυτών.
Ο κόσμος ξέρετε τι γνώμη έχει για σας?
Ότι είσαστε άτομα με περιορισμένα έως καθόλου ενδιαφέροντα, με πολλά
προβλήματα στην καθημερινή ζωή, με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο
και οι όποίοι πρέπει κάπου να ξεσπάσουν, να ξεδώσουν, να μεταδώσουν
την συσσωρευμένη ενέργειά τους.
Το ποδόσφαιρο είναι το όπιο του λαού έιχε πει κάποιος... και δεν είχε
άδικο μάλλον...
Το ποδόσφαιρο (μιας και είναι το πιο δημοφιλές άθλημα) έχει καταντήσει
άρτος και θεάματα. Μια εξυγχρονισμένη, εκπολιτισμένη αρχαία ρωμαϊκή αρένα.
Το προβλημά μου δε δεν είναι το γιατί κάνετε δημόσια συζήτηηση, αλλά
το ΤΙ λέτε.
Αν βγαίνατε να καταδικάσετε όλα τα παραπάνω έκτροπα (πολλά από τα οποία
ονομάζεις συμβολικά) και να προτείνατε πως θα έφευγε η βία και θα επέστρεφε
το φίλαθλο πνεύμα, τότε θα ήμουνα μέσα με τα χίλια.
Υ.Γ Αλήθεια γνωρίζεις τη διαφορά φίλαθλου και "πιστού οπαδού"?
Έχει σημασία, διαφορετικά μιλάμε επί τελείως διαφορετικής βάσης..
Μαθήματα γνώσεων,δε χρειάζεται να μας κάνεις!
Εμμένεις σε μια σειρά από θέματα στα οποία έχουμε δώσει απαντήσεις και μέσα από τις αφίσες,και μέσω των 'editorial' στα τεύχη μας...
Αν αρέσκεσαι στο trollάρισμα,δικαίωμά σου!
Ας ερχόσουν στη κουβέντα,να τοποθετηθείς...
Γιατί αυτή μανιώδης προσπάθεια να αποφύγεις να απαντήσεις?
Όποιος έχει να πει κάτι το λέει, δεν υπεκφέύγει.
Έχετε ένα blog, κάποιος σας θέτει 2-3 απλά ερωτήματα και σεις απαντάτε περί
ανέμων και "συμβολισμών".
Γιατί μου αναφέρεις τις αφίσες και τα editorial σας, αφού εγώ αυτά
σχολιάζω. Αν μου απαντούσαν στα ερωτηματά μου
δε θα καθόμουνα να σπαταλάω το χρόνο μου εδώ γράφοντας αυτονόητα πράγματα.(τα οποία εσύ θεωρείς τρολάρισμα...)
Ούτε μαθήματα γνώσεων προσπαθώ να κάνω, ένα απλούστατο ερώτημα έκανα
το οποίο αποφεύγεις συνεχώς και επιμελώς να απαντήσεις.
Όσο για τη συζήτηση που κάνατε, ακόμα και αν το γνώριζα νωρίτερα, στο λέω ειλικρινέστατα, θα φοβόμουνα να έρθω,
γιατί και από τη δική σου στάση καταλαβαίνω ότι με αυτά που θα έλεγα θα έτρωγα πολύ ξύλο και πέτρες.
Συνεχίστε το μονόλογό σας...
re megale kane mas th xarh re orgio kai ante kai gamisou. dialogo me sena de kanoume kai ante kai sto diaolo noumero. sobaroi eimaste kai ,mh kontrareis kai polu. RE PARATHRHTH ANTE BOLTA KAI ASE TH KRITIKH GIA TOUS OPADOUS GIATI POTE DE THA KATALABEIS ESY KAI OI TOU SYNAFIOU TH EIMASTE KAI TH NOOTROPIA KOYBALAME. gi ayto oute syzhthsh me sena kai eidikotera kammia dikaiologisei logwn kai praksewn.
a sta diala re.
VIVA RFU
paratirita...na sou po monaxa pos i sillogikotita ton RFU apoteleite apo polla atoma kai den ginete edo mesa na ginete sizitisi se prosopiko epipedo.
tora an pisteueis oti tha mpei kaneis stin diadikasia na sou apantisei an kseroume ti simainei athlitismos ή pistos filathlos ή opados.
an exeis toso megales amfivolies gia to ti eimaste kai ti den eimaste kalitera mpes se kana allo blog na kaneis tin kritiki sou.
edo milame opadoi se opadous ή an to thes kalitera gipedikoi se gipedikous
Αράχτε...
Το παληκαράκι,είχε όρεξη να "αυνανιστεί" διαδυκτιακώς.Διότι αν είχε κάποια άλλη όρεξη,θα έψαχνε τί γράφουμε και μετά θ'απαντιόσουντα όλες του οι ερωτήσεις.
Υ.Γ.λίγο ΕURO,δίχως "εθνική"Ελλάδας,θα του κάνει καλό να καταλάβει τί σημαίνει ποδόσφαιρο.
EMEIS EIMASTE TO PODOSFAIRO MAGES.
VIVA RFU
Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω γιατί έχετε αλλοιώσει τα πρόσωπα των συμμετέχοντων?
Κάνετε κάτι παράνομο? Σε μία εκδήλωση (και μάλιστα πολύ καλή απ' ότι άκουσα) συμμετέχετε, δεν είναι παράνομο αυτό.
Προς τι η αλλοίωση των προσώπων???
Nα πει κάποιος στον "ανώνυμο" πως η αλλοίωση των προσώπων (και του πάνελ),έγινε αφενός μεν από τον φίλο που έβγαλε τις φωτό (με την άδειά μας),αφετέρου δε πως κυκλοφορούν κι ασφαλίτες και φασιστοειδή ανάμεσά μας!
Έχει τσούξει πάντως η εκδήλωση...
Προς radical green:
Έχω άλλη άποψη σχετικά με την αλλοίωση των προσώπων. Όταν κάνεις κάτι σωστό και δηλώνεις την αντίδραση σου τότε προς τι να κρύβεις το πρόσωπο σου?
Αλλά εντάξει δέχομαι το ότι κάποιοι μπορεί να φοβούνται τους ασφαλίτες και τις δυνάμεις καταστολής. Απολύτως σεβαστο.
Δεν καταλαβαίνω πάλι το "κυκλοφορούν και φασιστοειδή ανάμεσά μας!" Που κολάει πάλι αυτό? Δηλαδή είστε πολιτική οργάνωση στην οποία πάνε κόντρα κάποιοι φασίστες? Γιατί απ' όσα ξέρω οι οπαδοί δεν έχουν συγκεκριμένη πολιτική ταυτότητα...
Εγώ π.χ. είμαι ΑΕΚτζης και στην ορίτζιναλ είμαστε ΑΕΚ και έχουμε απ' όλα τα καλά. Και αντιφα και εθνίκια και Κνίτες κλπ. Όλοι είμαστε Αεκάρα όμως. Που κολάει το ότι φοβάστε τα "φασιστοειδή" δεν το καταλαβαίνω. Εκτός αν δεν είστε οπαδοί, αλλά πολιτική οργάνωση που το παίζει οπαδοί...
Πολλά τα ξυπνητζήδικα σχόλια,επί ζητημάτων που δεν άπτονται στην ουσία αλλά σε τριτεύοντα θέματα.
Φίλε της ΑΕΚ,με τα φασιστοειδή δεν έχουμε καμιά σχέση κι ούτε θέλουμε να έχουμε! Κι ας γράφουν και ACAB κι ό,τι άλλο...Στο δρόμο είναι με τους μπάτσους,την κυβέρνηση & το κράτος.Κι όλοι αυτοί θεσμοθέτησαν κι εφαρμόζουν τον αθλητικό τρομονόμο!!!
Όσο για την τελευταία σου σφήνα,ξέρεις κάτι παραπάνω;Να μας το πεις κι εμάς.
Έχουμε γράψει τί είμαστε:"Βρεθήκαμε μαζί με διάφορους τρόπους, είτε μέσω προσωπικών γνωριμιών, είτε μέσω της κερκίδας, είτε μέσω κοινών μουσικών ακουσμάτων (συναυλίες, φεστιβάλ), είτε κατά τη διάρκεια πολιτικοκοινωνικών διαδρομών που εκτός των άλλων μας απασχολούσαν και τα ζητήματα του αθλητισμού και πιο συγκεκριμένα του «οπαδικού κινήματος». Το γεγονός πως αποτελούμαστε από οπαδούς διαφορετικών ομάδων οφείλεται στην κοινή άποψη πως «αυτά που μας ενώνουν σαν οπαδούς είναι πολύ περισσότερα από αυτά που μας χωρίζουν».."
Άλλη λάσπη;
Υ.Γ.ΕΜΕΙΣ θέλουμε ανάμεσά μας και βασικά στις κερκίδες μας και τα παιδιά των μεταναστών,όπως στην ZURICH F.C. ST.PAULLI,STANDARD LIEGE,OLYMPIQUE de MARSEILLE,SEVILLA FC,GLASGOW CELTIC κτλ...Εσύ;
Εγώ αγαπητοί φίλοι δεν πετάω καθόλου λάσπη. Αναρωτήθηκα για κάποιες εκφράσεις σας σε πιο πάνω σχόλια.
Από την τελευταία απάντηση σας (την αμέσως πάνω από αυτή) καταλαβαίνω ότι τελικά είστε μία πολιτική κίνηση που πρόσκειται σέ συγκεκριμένο πολιτικό χώρο και προσπαθείτε "εδραιωθείτε" ανάμεσα στους οπαδούς...
Λυπάμαι, αλλά "οπαδικό κίνημα" δεν υπάρχει. Οι οπαδοί είμαστε "αρρωστάκια" με τις ομάδες μας, αλλά δεν συμμετέχουμε σε κανένα κίνημα, πλην φυσικά της ομαδας μας...
Και το τελευταίο με τα "παιδιά των μεταναστών" κλπ. εννοείται πως δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα με κανένα, αλλά το γεγονός και μόνο ότι το αναφέρετε ως κορυφαίο θεμα δείχνει ότι έχετε καθαρά "πολιτική" ατζέντα με φρασεολογία και επιχειρήματα του λεγόμενου 'αντιεξουσιαστικού" χώρου.
Δεν έχω κανένα πρόβλημα με αυτό. Έχουμε και στην ΑΕΚ παιδιά σαν εσάς. Αλλά να λέτε την αλήθεια. Να λέτε ότι είστε άτομα με συγκεκριμένη πολιτική τοποθέτηση που προσπαθείτε να πολιτικοποιήσετε τους οπαδούς.
Το ίδιο γίνει και προ πολλών ετών με κάποιους άλλους (από τον ακριβώς αντίθετο χώρο με εσάς) και απέτυχε. Απλά το αναφέρω...
Να σου χρησιμοποιήσουμε μια ατάκα συγκεκριμένης οπαδικής προτίμησης;
"Δεν Θα Γίνουμε Εμείς,Όπως Μας Θέλετε Εσείς!"
Τι εννοούμε;
Φαίνεται πως έχει πειραχτεί ένα κομμάτι κόσμου,ένα κομμάτι κόσμου που δεν θέλει ν'αντιληφθεί τις εξελίξεις,που στέκεται στην "αρρώστια" του και στη νοοτροπία παλιών καταστάσεων κι άλλων εξελίξεων.
Πας να μας χρεώσεις σε ένα συγκεκριμένο χώρο!
Άραγε,είδες πουθενά πολιτικά σύμβολα;Διάβασες ΟΛΑ τα κείμενά μας;Έστω τ'αυτοκόλλητά μας;
Μόνο και μόνο που ΚΑΙ επιτρέπουμε να σχολιάζουνε (άσχετα πράγματα με το Θέμα)αλλά ΚΑΙ τους απαντάμε,θα έπρεπε να σε κάνει να είσαι πιο δεκτικός στο τί λέμε!
Τις εκφράσεις που χρησιμοποιείς ήδη τις έχουμε χρησιμοποιήσει κι εμείς.Είναι δικαιώμά σου - και πολιτική σου θέση ταυτόχρονα,μιας κι ο όρος "πολιτκή" είναι ευρύς όρος κι όχι στενός όπως τον θέλουν κάποιοι - να δηλώνεις πως οι οπαδοί θα ασχολούνται μόνο με τις ομάδες κι όχι με το "οπαδικό κίνημα".
Όσο για τους μετανάστες και επομένως την πολιτική μας τοποθέτηση,τί να πούμε;
Προσπαθείτε κάποιοι να μας χρεώσετε κάτι το "συνωμοτικό",το "υποχθόνιο" και ό,τι άλλο...Αυτά θυμίζουν έναν τηλεαστέρα πλασιέ βιβλίων.Μην βλέπεις παντού συνωμοσίες.Έχουμε δεχτεί email και κριτικές για μια φωτό στο 1ο τεύχος,παρμένη από κάποιους "κακούς".Έγκλημα;Μπα! Απλώς ακόμη κι από δεδηλωμένους,βρίσκεις ενδιαφέροντα πράγματα,άσε που θα μπορούσαμε να μιλήσουμε και για το πώς και πού βρίσκουνε κάποιοι υλικό και το πλασάρουν ως δικό τους (δεν εννοούμε για την δικιά μας φάση).
Τέλος,δεν είμαστε ούτε καθοδήγες ούτε μέντορες...και βέβαια ούτε "η ελίτ" που θα πείσει "τα πρόβατα".Πολιτικοποιημένος είναι κάποιος που βλέπει τί συμβαίνει γύρω του και έχει μια τάδε άποψη και προσπαθεί μετά να την μεταδώσει και σε άλλους.Άρα θεωρούμε πως το μεγαλύτερο κομμάτι είναι πλέον τέτοιο!
Αν αρνείσαι αυτό για εσένα,δε μας πέφτει λόγος,αν κι είπαμε πως η άποψή σου είναι κι αυτή μια πολιτική άποψη που εμείς την θεωρούμε οπισθοδρομική.
Ευχαριστούμε για το διάλογο (δε τον φοβόμαστε,ίσα ίσα τον επιδιώκουμε)
Υ.Γ.προφανώς και δε χρεώνουμε το ψευδώνυμό σου σε όλους τους οπαδούς της συγκεκριμένης ομάδας,εκτός κι αν έχεις κάποιο δικαιοδοσία και εκπροσωπείς κάτι που δε μας το δήλωσες.
Δημοσίευση σχολίου