RFU.GR

Από τον Οκτώβρη του 2016, μετακομίσαμε και πλέον θα μας βρίσκετε στο RFU.GR

Τρίτη 14 Αυγούστου 2012

Υπάρχουν και κάτι παραπάνω από ζωόφιλοι...οπαδοί

Αντιγράφουμε από το gazzetta.gr:


«Πούλησε την ψυχή της» 

 

Η νέα χορηγία της Βέρντερ έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις στους οπαδούς, οι παραιτήσεις μελών έχουν ξεκινήσει και ο Ball Boy Λευτέρης Ντανοβασίλης τους βγάζει το καπέλο για την προσπάθειά τους.
Αναμφίβολα ζούμε σε εποχές που πολλοί οπαδοί στο βωμό της επιτυχίας δεν ενδιαφέρονται από που προέρχονται τα χρήματα που μπαίνουν στα ταμεία των ομάδων τους. Είναι ένα φαινόμενο που βλέπουμε παντού και ανεξαιρέτως. Πάντα υπάρχουν και αυτοί που τους ενδιαφέρει περισσότερο η ομάδα τους να λειτουργεί υποδειγματικά, να έχει σωστή οργάνωση, όμως πάντα οι επιτυχίες είναι το «Ιερό Δισκοπότηρο» του οπαδού.

Εκείνες είναι που εξιτάρουν και όχι οι αποτυχίες, που τυχόν θα έρθουν ως απόρροια της σωστής οργάνωσης, αλλά της μη επαρκούς χρηματοδότησης. Τι είναι καλύτερο λοιπόν; Μία ομάδα να τα βγάζει πέρα μόνη της κινούμενη κατά πάσα πιθανότητα – πάντα υπάρχουν εξαιρέσεις – στη μετριότητα της δικής της έννοιας της επιτυχίας ή να χρησιμοποιεί χρήματα που είτε είναι «αμφιβόλου» προέλευσης είτε από πηγές που δεν χαρακτηρίζονται «ηθικά» αποδεκτές;

Οι οπαδοί της Βέρντερ αποφάσισαν να ανήκουν στην δεύτερη κατηγορία. Η ομάδα τους έκανε αρκετά ανοίγματα αυτό το καλοκαίρι, οι στόχοι είναι υψηλοί και το έλλειμμα στο ταμείο έπρεπε με κάποιον τρόπο να καλυφθεί. Στο παρελθόν είχαν αντιταχθεί τόσο στην χορηγία της KiK, η οποία κατηγορούνταν ότι χρησιμοποιούσε μικρά παιδιά στα εργοστάσιά της στην Ασία, όσο και της Targobank, μεταγενέστερη της Citibank, που εισήγαγε το αμερικάνικο μοντέλο τραπεζικής λειτουργίας στην Ευρώπη με τις γνωστές πλέον επιπτώσεις, στην Γερμανία. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις υπήρξαν αντιδράσεις, σε αμφότερες οι κατηγορίες αποδείχθηκαν αληθινές, όμως ποτέ δεν εξελίχθηκαν σε μεγάλης κλίμακας, ώστε να επηρεάσουν καταστάσεις.

Αυτή τη φορά, όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η ομάδα της Βρέμης υπέγραψε διετή συμφωνία με την Wiesenhof, εταιρεία εκτροφής πουλερικών, η οποία μάλιστα έχει τη βάση της στην πόλη. Γιατί οι οπαδοί διαμαρτύρονται; Πολύ απλά γιατί η εταιρεία κατηγορείται μεταξύ άλλων για κακοποίηση των ζώων, παραβάσεις στους κανόνες υγιεινής, ενώ βρίσκεται και σε διαδικασία έρευνας από τις γερμανικές αρχές για απάτη, με την οποία εξασφάλισε επιδοτήσεις. Τα 6 εκατ. ευρώ τον χρόνο για την χορηγία της φανέλας είναι περίπου όσα πουλερικά σφάζονται εβδομαδιαίως στις 800 φάρμες της εταιρείας...

Ένα ντοκιμαντέρ στην Γερμανία πέρυσι έδειχνε τις συνθήκες που επικρατούν σε κάποιες από τις φάρμες της Wiesenhof και η αλήθεια είναι ότι αρκετές εικόνες σοκάρουν. Φυσικά, οι αντιδράσεις που πυροδοτήθηκαν ήταν πολλές και όχι μόνο από φιλοζωικές οργανώσεις και εξτρεμιστές. Πολλοί σημαντικοί αγοραστές όπως τα McDonald's διέκοψαν συνεργασία ετών. Η εταιρεία μπήκε στο στόχαστρο, το... ψάξιμο έβγαλε στην επιφάνεια και άλλες παρατυπίες, με τους οπαδούς της Βέρντερ να μην βλέπουν με καθόλου καλό μάτι την επερχόμενη συνεργασία.


Οι οπαδοί προειδοποίησαν ότι θα προβούν σε ενέργειες κατά της συνεργασίας, όταν οι διαπραγματεύσεις είδαν το φως της δημοσιότητας. Οι άνθρωποι της Βέρντερ, όμως, δεν τους άκουσαν και υπέγραψαν τη συμφωνία. «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που μπορέσαμε να βρούμε έναν βασικό σπόνσορα από την περιοχή της Βρέμης για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια», ήταν μέρος των δηλώσεων του Κλάους Φίλμπρι, διευθυντή μάρκετινγκ της Βέρντερ. Ακόμη και πολιτικοί απαίτησαν να μην προχωρήσει η συνεργασία, παρά το αναμφίβολα επικερδές κομμάτι για την ομάδα, που θα της επιτρέψει φυσικά να ανέβει και αγωνιστικά και να καλύψει σημαντικό μέρος του μπάτζετ.

«Η απόφασή μας δεν στηρίχθηκε μόνο με βάση το οικονομικό όφελος», τόνισε ο Κλάους Άλοφς. «Είχαμε μία εικόνα, όμως θέλαμε να μπούμε σε βάθος. Βρεθήκαμε σε αρκετές από τις φάρμες της εταιρείας και έχουμε πλέον διαφορετική άποψη. Μπορώ να σας καθησυχάσω. Φυσικά και τα πράγματα μπορούν να βελτιωθούν ακόμη περισσότερο και πιστεύω ότι αυτό θα συμβεί μέσω αυτής της συνεργασίας», συνέχισε ο τεχνικός διευθυντής των Γερμανών.

«Η Βέρντερ έχει πάνω από 400.000 οπαδούς, όμως αυτοί που διαμαρτύρονται δεν είναι περισσότεροι από 4.000. Αυτό είναι μόλις το 1% και μέσα σε αυτούς είναι και πολύ ακτιβιστές. Ποιο είναι το νόημα αυτής της καταιγίδας;», αναρωτήθηκε από την πλευρά του ο Πολ-Χάιντς Βεσγιόχαν, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας. Αυτό γιατί η οργάνωση PETA δημιούργησε μαζί με οπαδούς της Βέρντερ μία σελίδα στο facebook με ονομασία «Wiesenhof als Werder-Sponsor? NEIN Danke», «η Wiesenhof χορηγός της Βέρντερ; ΟΧΙ ευχαριστούμε», η οποία αριθμεί περισσότερα από 4.000 μέλη, όμως τα like ξεπερνούν τις 20.000 και αυξάνονται με... γεωμετρική πρόοδο.

Στις σκέψεις των οπαδών μεταξύ άλλων ήταν μέτρα όπως το μποϊκοτάζ της νέας φανέλας, η επιστροφή εισιτηρίων διαρκείας, ακόμη και η παραίτηση μελών. «Θα προτιμούσαμε αυτές οι συζητήσεις και οι αντιδράσεις να γίνουν σε ένα πιο αντικειμενικό πλαίσιο», ήταν το σχόλιο της Βέρντερ. Αυτό, όμως, δε συνέβη και κάθε μέρα που υπάρχει κάποια εκδήλωση οι οπαδοί – έστω και λίγοι – δίνουν το παρών έξω από τα γραφεία του συλλόγου.

«Δεν υπάρχουν ποινικές διαδικασίες κατά της Wiesenhof. Δύο έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη. Έχουμε εισάγει ένα απόλυτα διαφανές σύστημα στις φάρμες μας, έχουμε απαγορεύσει την χορήγηση ζωικών πρωτεϊνών, οι τροφές μας έχουν μεγάλη αντιβιοτική δύναμη και από το 2000 δεν χρησιμοποιούμε γενετικά μεταλλαγμένη σόγια ή οποιοδήποτε άλλο γενετικά τροποποιημένο προϊόν», δήλωσε στην παρουσίαση ο διευθυντής μάρκετινγκ της εταιρείας, Ίνγκο Στρικ, προκειμένου να κάμψει λίγο τις αντιδράσεις, χωρίς όμως επιτυχία.
Οι δημοσιογράφοι δεν ακούμπησαν καμία από τις... λιχουδιές, προϊόντα της Wiesenhof, του μπουφέ στην επίσημη παρουσίαση της χορηγίας


Η Βέρντερ αριθμεί 40.400 μέλη και μετά το τέλος της εκδήλωσης ο Κλάους Φίλμπρι παραδέχθηκε ότι η επιστροφή των καρτών έχει ξεκινήσει. «Είναι αλήθεια ότι υπάρχουν παραιτήσεις μελών. Θέλουμε να κάνουμε διάλογο με αυτούς που έφυγαν», είπε, χωρίς να αναφερθεί σε νούμερα. «Η Βέρντερ πουλάει την ψυχή της με αυτή τη χορηγία» υποστηρίζουν πολλοί και δεν έχουν καθόλου άδικο... Ούτε το χρήμα ούτε οι επιτυχίες που έρχονται μέσω αυτού θα πρέπει να είναι αυτοσκοπός και οι οπαδοί της Βέρντερ θέλουν να έχουν την συνείδησή τους καθαρή. Ακόμη και αν δεν καταφέρουν να χαλάσουν το deal, αποδεικνύουν ότι η διοίκηση δεν μπορεί πάντα να δρα μόνη της και με μοναδικό στόχο τα έσοδα και ότι η ηθική – στο μέτρο του δυνατού – υπάρχει ακόμη στο ποδόσφαιρο.
Δείτε ένα μικρό απόσπασμα από το ντοκιμαντέρ κατά για την Wiesenhof

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: